måndag 23 februari 2009

Viktor Wendell

I lördags förmiddag blev jag kontakad av min vän tillika barndomsvän Alexander Eriksson per telefon att Viktor Wendell avlidit i en tragisk skoterolycka på ön Möja i skärgården. Viktor avled omedelbart på platsen medans hans medpassagerare för tillfället ligger med allvarliga skador på sjukhus. När någon ung människa dör känns det alltid lika overkligt, men när det uppdagades att det var en person som står en nära så är det väldigt svårt att inse att det verkligen har hänt.
Mina tankar går till hela familjen Wendell, med Pappa Micke, Mamma Lena och systrarna Emma och Lina. En innebandytokig familj har nu blivit en person mindre pga en tragisk olycka.

För min egen del så har det här varit väldigt svårt att inse att det som hänt faktiskt är sanning, känns bara så overkligt. I och med min relation till samtliga i familjen så känns situationen dubbelt så jobbig för min egen del. Micke var ju som bekant materialare i Hässelby under mina säsonger där. Lena fanns alltid med på läktaren oavsett om det var hemmamatch i Hässelbyhallen eller Viksjöhallen liksom en bortamatch mot Karlstad eller Nynäshamn. Emma lärde jag känna under mina år i Walthers och Lina var en väldigt nära vän till min föredetta flickväns lillasyster.

Under kvällen som gått så har vi i Belelägret haft ett internt "möte" eller träff eller hur man ska kalla det, där det diskuterats om det som hänt. Det kändes bra att möta upp spelartruppen/styrelse/ledare och lufta det som hänt. Ett antal förslag kom fram huruvida vi kan hedra Viktor på bästa sätt.
* Vi kommer att spela med sorgband kommande tre matcherna som återstår.
* En tyst minut kommer att hållas i samband med Waxholmsmatchen. Likaså kommer att ske i Hässelbyhallen på lördag då Hässelby tar emot Onyx.
* En eventuell hedringsmatch kommer att spelas mellan Hässelby-Bele.
* Tröja nummer 11 kommer i samband med begravningen läggas på Viktors kista.

Allt detta kommer att ske i samråd med Viktors föräldrar, det är trots allt dem som våra tankar går till. Innebandyn känns så avlägsen när sådant här händer en vän.

Vila i frid Viktor.

2 kommentarer:

  1. Jag sänder mina varmast hälsningar till Viktor Wendells föräldrar och anhöriga.
    Viktor spelade under många år även med Farsta både med 85:orna och även med mina 87-killar under BJ-tiden. Hans föräldrar liksom jag var alltid med, skjutsade jämt och ställde alltid upp. Det finns inte ord för den sorg som jag känner med dem.

    Tänker på er
    /Carina
    Farsta IBK

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet men jag måste bara tillägga att han även lämnar en flickvän med 8 års förhållande, som bör omnämnas.
    /Michaela

    SvaraRadera